Kodlama

Kodlama dersinde, öğrencilerimiz düşünmeyi, problem çözmeyi ve üretebilmeyi somut bir şekilde uygulayarak Scratch kodlama programı ile kendi oyunlarını hazırlar.

Bir nesnenin veya karakterin nasıl hareket edebileceğini, hangi yönlere nasıl gidebileceğini kendi çözüm yollarını üreterek cevaplar ve sorunu çözerler. Algoritma kavramı ile tanışıp, günlük hayatta da problemleri incelerken çözüm üretme becerisini geliştirirler. Örnek oyunları kodlayarak, kendi oyunlarını tasarlamalarına ve hayal etmelerine olanak sunulur. Böylece tüketici olmak yerine üreten ve kendi ürettiğini kullanmayı alışkanlık haline getirmeyi öğrenir. Karakter ve sahne tasarımlarını kendileri geliştirerek hayal dünyalarını zenginleştirirler. Kendi oyunlarını tasarlarken proje üretme kavramı ile tanışırlar ve fikirlerinin birer proje niteliği taşıdığını kavrayıp üretmeye daha çok istekli olurlar. 

Amacımız, her öğrencinin kendi çözüm yolları ve fikirleri ile özgürce kodlama yapıp, fikirlerini somut bir şekilde görmesine olanak sağlamak. Bu doğrultuda amacımız özgür düşünen ve problem çözebilen üretici bireyler yetiştirmektir.